امید شمس یک کارگردان فیلم اولی است و بسیار از همتایان خود در سالهای اخیر. او در ملاقات خصوصی یک عاشقانه را به تصویر کشیده که همتای آن در سینمای ایران وجود دارد و همچنین به مقوله مواد مخدر در لا به لای داستان عاشقانهاش میپردازد که هیچ کلیشه ای در کار نیست. ث ا …
منبع :
نقد فیلم ملاقات خصوصی – یک عاشقانه ناآرام
نقد فیلم ملاقات خصوصی – یک عاشقانه ناآرام https://ijmarket.com/blog/نقد-فیلم-ملاقات-خصوصی-یک-عاشقانه-ناآ/ ایجی مارکت Wed, 02 Feb 2022 14:23:08 0000 فیلم و هنر https://ijmarket.com/blog/نقد-فیلم-ملاقات-خصوصی-یک-عاشقانه-ناآ/
امید شمس یک کارگردان فیلم اولی است و بسیار از همتایان خود در سالهای اخیر. او در ملاقات خصوصی یک عاشقانه را به تصویر کشیده که همتای آن در سینمای ایران وجود دارد و همچنین به مقوله مواد مخدر در لا به لای داستان عاشقانهاش میپردازد که هیچ کلیشه ای در کار نیست. ث ا …
منبع :
نقد فیلم ملاقات خصوصی – یک عاشقانه ناآرام
امید شمس یک کارگردان فیلم اولی است و بسیار از همتایان خود در سالهای اخیر. او در ملاقات خصوصی یک عاشقانه را به تصویر کشیده که همتای آن در سینمای ایران وجود دارد و همچنین به مقوله مواد مخدر در لا به لای داستان عاشقانهاش میپردازد که هیچ کلیشه ای در کار نیست. ث ا و و ف ف ف ف ف ف ف ف ف ف ………. د
داستان فیلم ملاقات خصوصی از یک شهر کوچک یا اصلا شاید بتوان گفت یک روستا آغاز می شود. پروانه دختری است که پدرش به زندان افتاده و برادرش ایمان دارد که در مسابقات مردان آهنین جولان میداده حالا یک بدهی. و رر طرر پدرش کار میکند و با پدرش در زندان به طور مخفیانه در ارتباط است. این مخفیانه از طریق گوشی یکی از همبندان پدرش یعنی شخصی به اسم فرهاد صورت میگیرد. فرهاد و پروانه گهگاه بخاطر برخی مسائل بایکدیگر حرفهای کوتاهی میزنند و در نهایت فرهاد عاشق پروانه میشود و از او میخواهد که با ملاقاتش بیاید و زندگی این دو نفر را با هم میزنند …
مطلب پیشنهادی:نگاهی به سریال میخواهم زنده بمانم – عاشقانه دلنشیننگاهی به قسمت های ۱ تا ۷
در حین تماشای فیلم ملاقات خصوصی، میتوان حدس گ مانهایی زد که و ر ر و همین مسئله باعث شد که فیلم تنها یک عاشقانه تنها نباشد و بیشتر بپردازد و در میانه فیلم بعداً به اثری هیجان انگیز تبدیل شود که تمام حوادث آن در پاشنه در زندگی یک زوج عاشق میخد تبدیل شود.
هوتن شکیبا در سالهای اخیر نشان داد که چقدر خوب میتوان مرد عاشق پیشه را بازی کرد این ویژگی در همه زبان ها موجود نیست. آریناز ایزدیار همان دختر معصوم همیشگی است که این بار عاشقانهتر از همیشه و شیمی بین اوست. بیشتر گروه بازیگری فیلم میتوانند جایگاه خود را در فیلم تثبیت کنند و شخصیتپردازی خوب آنها باعث شود. به جز بازیگر نقش ایمان که در میان تمام این خوبان، بسیار بد عمل میکند. دیگر گروه بازیگری هر یک به تنهایی ستارگانی هستند که گردهماییشان در فیلم امید شمس باعث پدیدار شدن یک فرش پ.
شخصیتپردازیها در ملاقات خصوصی کاملاً پردازش شده است و فیلم اثری نیست که کاراکترهای خود را به راحتی رها کنند. حتی نقشهای فرعی در پیشبرد داستان دخیل هستند و حضورشان مهم است. صحنه زائدی در طول مدت زمان فیلم وجود دارد و دوین یام کاری کرده است
فیلم حواس است که نه به شدت احساس عاشقانه پیدا می کند که به اصطلاح لوس و تین ایجری شود و نه بیش از حد وارد فاز هیجانی خو. ضرباهنگهایی در طول فیلم وجود دارد که به درستی لایه ظریفی از کمدی را در داستان سیاه خود میکند و تماشاگر راشر. یر بزنگاههای درست کاری کرده تا حوصله تماشاگر سر نرود و همپای فیلم باقی بماند. اگر تا به حال یک عکس شلیک نکرده اید، باید آن را امتحان کنید.
اگر تا به حال یک عکس شلیک نکرده اید، باید آن را امتحان کنید. درست از چهره بازیگران و استفاده از روی معصومیت پریناز یریناز ض چ چ ن ض ض د د ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ن ن ن فیلمساز به نمایش سیاه و کلیشه های رایج زندگی روستایی یا نمایش زندان نرفته و حقیقتی را نشان می دهد که بسیار دردناک است از هر مشکلی در آثار دیگر به نمایش در آمده، و توجه به این موضوع از نکات حائز مهم فیلم است.
مطلب پیشنهادی:نگاهی به پایان سریال قورباغه – مثل خون در چشمهای منمسیر هدررفته داستانی
پرداختن به مقوله مواد مخدر و وارد شدن به این عنصر ملعون به فیلم، کاری کارستان است که با ظرافت خاصی انجام می شود. من تصور میکنم امید شمس اصلا قصد ندارد یک اثر سینمایی با نمایش معضلات اجتماعی بسازد. و من تو را راحت نخواهم گذاشت: نزد تو خواهم آمد.
فیلمنامه ملاقات خصوصی سه سکاندار دارد که یکی از آنها خود شخص کارگردان و دیگران علی سرآهنگ و بهمن ارک هستند. س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س ش ش ش ش ش ش ر ه ه ه ه ه ه ه ه ه هه همین افراد هستند که بدون سوار شدن در موجی از سینمای فرهادی (که در ده سال گذشته بسیار کپی های ناخالصی از این موج روانه اکران شد) و ساختن یک موج جدید، فیلمسازی خود را پیش میبرند. این تازه نفسها در کنار دیگر کارگردانان نوظهوری که آثارشان درخشان است، روحی تازه به سینمای ایران و آینده
ملاقات خصوصی فیلمی در سبک و اندازه خودش است و امضای شخصی کارگردان پای آن دیده میشود. فیلم شاید وامدار آثار مثل متری شش و نیم سعید روستایی باشد اما تقریباً اصالت خویش را حفظ کرده و می توان آن را سرآغاز راه یک کارگردان جدید دانست که می تواند در آینده آثار خوبی برای سینمای ایران بیافریند داشته باشد.
منبع :
نقد فیلم ملاقات خصوصی – یک عاشقانه ناآرام